Strona główna

Wrocław, 10 maja 2021 r.

Informuję, że począwszy od 17 – 28 maja 2021 r.  w szkole będzie obowiązywała nauka hybrydowa zgodnie z harmonogramem – zał. 1.

W dniach 25 – 27 maja 2021 r. w szkole będzie odbywał się egzamin klas ósmych.
W tym okresie nie będzie zajęć dydaktycznych. Nie przewiduję także wydawania obiadów dla uczniów przebywających w świetlicy. 

Celem przygotowania właściwej organizacji pracy szkoły uprzejmie proszę osoby, które chcą skorzystać z opieki świetlicowej o złożenie deklaracji – zał. 2.

Od 31 maja 2021 r. (jeśli do tego czasu nie będzie nowych wytycznych MEiN) uczniowie wracają do szkoły i uczą się stacjonarnie.

O ewentualnych zmianach będę Państwa informować na bieżąco.

PISMO DO RODZICÓW 17_05
załącznik 1 – HARMONOGRAM PRACY SZKOŁY od 17 maja 2021 r.
załącznik 2 – deklaracja korzystania ze świetlicy w czasie egzaminu

Rozporządzenie MEiN


RÓŻOWA SKRZYNECZKA”

Kilka miesięcy temu różowe skrzyneczki z artykułami higienicznymi dla kobiet zostały zamontowane w kilku punktach Wrocławia. Teraz pojawiły się także w naszej szkole.

Akcja wiąże się z powszechnym dostępem do bezpłatnych środków higieny osobistej na czas menstruacji w przestrzeni publicznej.

Inicjatywa „Różowa skrzyneczka” powstała we Wrocławiu, jej organizatorkami są Adrianna Klimaszewska, Bożena Powaga i Lucyna Cwiach. Wspierana przez miasto akcja zakłada zwiększenie dostępności artykułów higienicznych potrzebnych w czasie menstruacji. Brak łatwego dostępu do tego typu środków stanowi dużą przeszkodę dla codziennego funkcjonowania kobiet i dziewczynek. Szczególnie mocno uderza on
w uczące się dziewczęta, które niejednokrotnie są zmuszone do rezygnacji
z zajęć szkolnych. Szafki te będą czekały na powrót dziewcząt do szkół, a po powrocie zapewnią im komfort fizyczny i psychiczny oraz będą wsparciem materialnym dla rodziny.

Cieszymy się, że dziewczynki będą czuły się bezpiecznie mając świadomość dostępu do środków higienicznych w najtrudniejszych dla nich dniach.

Z pozdrowieniami
dyrektor ZS-P nr 13 Kinga Skiba


23.04. 2021r. Międzynarodowy Dzień Książki
i Praw Autorskich  w naszej szkole

cóż za rzecz przedziwna
C z y t a n i e ! – jako gałązka oliwna
Lub migdałowy kwiat.
CYPRIAN KAMIL NORWID

Dziękuję pięknie wszystkim, którzy zaangażowali się w projekt ! ♥
                                                                                                                                               Agnieszka Bober

Wasze domowe biblioteczki. Dziękujemy za zdjęcia ! 

Czym jest dla naszych uczniów czytanie? Oto kilka wypowiedzi

Książka to otchłań. Otchłań bez dna. Świat, który przekracza granice okładki. Ale co się dzieje kiedy książka się skończy? Nienawidzę zakończeń typu ,,… i żyli długo i szczęśliwie… koniec”. To nie jest koniec. To kłamstwo. Brzmi to jakby obiecane im było długie i szczęśliwe życie, a potem „koniec”- słowo, które łamie obietnice i uśmierca życie. Myśl dalej trwa. Wolę książki zakończone pytaniami. Ktoś może uznać, że to książka niepełna, ale niepełny może być tylko umysł zamknięty i obojętny na myśl. To myśl trwa. Co się dzieje z bohaterem? Umiera? Nie. Nie umrze jeśli go nie uśmiercimy. Nie zdajemy sobie sprawy
z tego jak teraz on żyje. A może fajnie byłoby zajrzeć do niego?  

Czasami myślę, dlaczego nie możemy i nie chcemy oderwać się od inności życia książki. Stwierdzam, że wpływają na to nasze problemy, słabości. Chcielibyśmy być silni, a jesteśmy słabi. Chcielibyśmy być mądrzy, a znów nie nauczeni. Chcielibyśmy usłyszeć śpiew ptaków,
a jedyne co słyszymy to ruch uliczny, krzyki, groźby. Książka ma ograniczoną wielkość, zakres wydarzeń a to wszystko dzieje się w nieograniczonym czasie. To my dajemy książce czas (dlatego lubię książki, które odbiegają od rzeczywistości). Natomiast jak wygląda nasze życie? Mamy dosłownie nieograniczoną ilość chwil, możemy zrobić tak wiele, ale nasz świat ograniczony jest czasem. Książka łamie obręb czasu, a nas wprawia w stan niepoczucia chwili”.
  O.R. 
                                                                                  ♥

Dla mnie czytanie książek jest ucieczką od rzeczywistości, która czasami jest przytłaczająca, ale od której na dłuższą metę nie da się uciec. Jest to dla mnie chwila schronienia się
w wyimaginowanym świecie, z nowymi (czasami całkowicie nierealistycznymi) postaciami, miejscami – czuję się, jakbym odkrywała zakazane miejsca, do których wyłącznie ja uzyskałam dostęp.

Oprócz tego istotną rzeczą, codziennie zachęcają mnie do czytania są przekazy, konkluzje
i rozważania na wszystkie tematy w nich zawarte.[…]
Książki pomagają zrozumieć świat, swoją sytuację, a nawet przeszłość i przyszłość.

Cały czas czuję pragnienie poznawania świata również poprzez książki, czuję do tego ogromny zapał. W swoim życiu przeczytałam tonę książek, potrafiłam nawet kupować książki tylko ze względu na ich specyficzny zapach, który przyprawiał mnie o dreszcze. Również czytanie lektur nie sprawiało mi trudności, ich archaiczny język nie był istotny, gdy czułam się bohaterką akcji. Jednakże w moim życiu pojawiło się parę książek, które (głównie ze względu na treść) odmieniły nie tylko mój sposób myślenia (a tym samym życie), ale również sposób patrzenia na przeszłość. Bardzo często podczas czytania książek odnoszących się do wydarzeń historycznych łatwiej było mi zrozumieć także historię, ponieważ zaczęłam identyfikować się z jej bohaterami. Wzbudziło to we mnie m.in. współczucie, którego dotąd nie znałam”.                J. P

Czytanie książek daje mi spokój, mogę się wtedy zrelaksować. Jest to czas poświęcony mnie
i danej książce. Nie przepadam za czytaniem lektur szkolnych choć jest taka lektura, którą uwielbiam i jest nią „Mały Książę”. Bardzo lubię czytać tą książkę, ponieważ mówi
o prawdziwych cechach ludzkich
i jest bardzo wzruszająca.

Wolę czytać autobiografie znanych osób, nie pogardzę też fikcjami. Odczytywanie daje też różne możliwości: dzięki czytaniu poznaje nowe słownictwo i nie popełniam bardzo wielu błędów gramatycznych, pobudzam swoją kreatywność, dzięki poznawaniu nowych bohaterów. Uważam, że każdy w spośród tylu rodzajów książek znajdzie coś dla siebie
i przekona się do czytania.

 M.D
                                                                                    ♥

„Czytanie jest dla mnie przyjemnością i zadowoleniem. Kiedy czytam książkę tracę rzeczywistość i skupiam się całkiem na książce i tracę poczucie czasu. Zawsze, gdy czytam próbuje wyobrazić i urzeczywistnić sobie każdą postać i wyczuć, jakie emocje przy niej były, kiedy robiła czynności lub rozmawiała z inną postacią. Dzięki książce mogę czuć emocje takie jak radość, smutek, oburzenie, strach, zaskoczenie i ciekawość.
.  Spośród wszystkich lektur spodobał mi się książka, Osobliwy dom Pani Peregrine’’, która zainspirowała i zaskoczyła swoją fantastyką i przebiegiem działań bohaterów. Moim zdaniem książka „przebija” niejedną lekturę szkolną. Podoba mi się , że jest wiele różnorodnych bohaterów i postaci, nad którymi można się zastanawiać godzinami i główny bohater, przed którym było wiele wyzwań i decyzji, które mogły zadecydować o jego losie.”
                                                                                 ♥

„Lubię ten moment, gdy promienie słońca ogrzewają moją twarz, wędruję wtedy od księgarni do księgarni. Lubię te dyskretne, niepozorne, ukryte w wąskich uliczkach.
Nie szukam czegoś określonego, konkretnego. Przechadzam się od regału do regału. I czuję te wewnętrzne nawoływania…Czytam tytuły, zastanawiam się co niesie za sobą ich brzmienie. Za każdą okładką kryje się jakaś postać, mniej lub bardziej wciągająca fabuła. Tęsknoty, marzenia, twarze, myśli…Wyczuwam ich obecność.

                                                                                              fot. A. Bober

Oczywiście mam swoje ulubione działy. Z nieskrywaną przyjemnością  jakby
z namaszczeniem biorę w dłoń tomik mało znanego poety, czytam kilka wierszy, chłonę, chcę coś zapamiętać…odkładam, jeszcze nie wiem co wybiorę. Każda z nich kusi mnie, przywołuje, namawia. Czasami przyglądam się i z rezygnacją – tak wielu z nich przecież mój wzrok
i dłonie nie obejmą… Czas to zdrajca, już się o to postara.

Są książki, które traktuję z namaszczeniem, z miłością. Stoją na honorowej półce z dala od wścibskich zaglądaczy”. A.B 

Bohaterowie naszych lektur szkolnych! 

Oto logo zaprojektowane przez naszych uczniów. Gratulujemy pomysłowości!

Jedną z moich ulubionych książek jest „Oskar i Pani Róża” Erica Emmanuela Schmitta.

Według mnie najciekawsze cytaty to:

  1. „Za każdym razem, kiedy w niego uwierzysz, będzie trochę bardziej istniał. Jeśli się uprzesz, zacznie istnieć na dobre. I wtedy ci pomoże.”
  2. „Najciekawsze pytania wciąż pozostają pytaniami. Kryją w sobie tajemnicę. Do każdej odpowiedzi trzeba dodać „być może”. Tylko na nieciekawe pytania można udzielić ostatecznych odpowiedzi.”
  3. „Bo gdy spotyka się kogoś miłego, to zwykle myśli się, że jest biedny.”  Zosia P. 

III miejsce  w konkursie na fotomontaż z książką. 

Piotr P. 6b / Matylda G. 8b / Paulina J. 8a

Nauczyciele także włączyli się do projektu:) 
Bardzo dziękujemy


Ulubione książki 🙂 uczniów klasy 3b


Konkurs plastyczny na najpiękniejszą ozdobę wielkanocną został rozstrzygnięty.
Celem konkursu było rozbudzenie zainteresowania tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi, uwrażliwienie uczniów na wartość sztuk plastycznych, rozwijanie umiejętności plastycznych oraz manualnych.

 Jury starało się bardzo wnikliwie i rzetelnie ocenić prace, biorąc pod uwagę samodzielność oraz estetykę wykonania, kompozycję, dobór materiałów, wyobraźnię twórczą, a także umiejętność korzystania
z materiałów plastycznych w kontekście tematyki konkursu.

Komisja konkursowa nagrodziła 

W kategorii klas 4-5  

I MIEJSCE-Maja Sułkowska kl. 5a

oraz Helena Ślipiec kl. 5a

II miejsce- Maja Lisowska kl.4b

III miejsce Anastazja Prokopiuk kl.4b, Laura Nowak kl. 4b i Dawid Żerdziński kl.4b

W kategorii klas 6-8

II miejsce -Barbara Wągiel

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom zaangażowanie, kreatywność i poświęcony czas. 

Gratulujemy!

Katarzyna Hamerska-Cieślak i Elżbieta Janutka


„[…] Moja wierna mowo,
może to jednak ja muszę ciebie ratować.
Więc będę dalej stawiać przed tobą miseczki z kolorami
jasnymi i czystymi jeżeli to możliwe,
bo w nieszczęściu potrzebny jakiś ład czy piękno”. Cz. Miłosz 

Tak obchodziliśmy
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
W NASZEJ SZKOLE 

W tym ważnym dniu uczniowie wzięli udział w konkursach, zabawach
i grach językowych oraz wykonali  bardzo ciekawe prace plastyczne.
Dziękujemy za Waszą kreatywność!
Uczniowie klas ósmych wykonali prace, na których umieścili synonimy, frazeologizmy,
słowa z trudnością ortograficzną, oraz te, których  znaczenie czasami sprawia nam kłopot.          Wzięli także udział w szkolnym konkursie  „JESTEM MIŁOŚNIKIEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY” . Wyniki już wkrótce 🙂

Tematy prac konkursowych: kl.IV-„Ortografia na wesoło”, kl.V
„Jak widzimy frazeologizmy”,
kl.VI „Zdanie można namalować”, kl.VII a -test „Poprawnie mówię i piszę” najlepiej napisali: Michalina M., Agata D., Maurycy O.

Drodzy Rodzice, jest piękna, wiosenna pogoda, jednak nasz pobyt w przedszkolnym ogrodzie jest uzależniony od wskazań na stronie:

Jakość powietrza we Wrocławiu

zapraszamy do kontrolowania stanu powietrza.


 

POWRÓT DO SZKOŁY KLAS 1-3 od 18 stycznia 2021 r.

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice,

od 18 stycznia 2021 uczniowie klas 1-3 rozpoczynają naukę stacjonarną
w obostrzeniach sanitarnych ogłoszonych przez MZ, GIS oraz MENiN.

Wytyczne_MEiN_MZ_i_GIS_dla_klas_I-III_szkół_podstawowych

Prosimy o zapoznanie się z wymaganiami i wyposażenie dzieci
w i indywidualne środki ochrony do zastosowania w przestrzeni wspólnej szkoły.

Informujemy, że został opracowany indywidualny harmonogram tygodnia osobno dla danej klasy. Organizacja pracy przewiduje zbiorczą salę świetlicową w godzinach 7.00 – 9.30 – następnie uczniowie przechodzą do swoich sal, w których mają lekcje oraz przebywają do czasu odbioru przez rodziców – wg. załączonego planu.

Plan 1-3 – od 18_01_2021 v

PLAN LEKCJI KLAS 1-3

Proszę, by w poniedziałek 18.01.2021r. uczniowie przynieśli do szkoły książki, ćwiczenia i zeszyty do: edukacji wczesnoszkolnej – część aktualna, języka angielskiego, religii, przybory szkolne. Przybory i podręczniki po skończonych lekcjach uczniowie pozostawiają w szkole.

Harmonogram dnia dla klas uwzględnia zajęcia dydaktyczne (lekcje), czas na posiłki, czas na odrobienie lekcji dla uczniów pozostających w świetlicy. Każda klasa ma wydzieloną osobną salę do pobytu dziennego.

Dla skutecznej komunikacji nauczycieli z rodzicami/opiekunami uczniów prosimy o uaktualnienie numerów telefonów. Proszę także o codzienne kontrolowanie poczty w dzienniku Librus.

Wszystkie sprawy administracyjne proszę załatwiać po wcześniejszym umówieniu telefonicznym: 71 798 69 19.


 

Cyprian Kamil Norwid, „Opłatek” 

Jest w moim kraju zwyczaj, że w dzień wigilijny, 

Przy wzejściu pierwszej gwiazdy wieczornej na niebie, 

Ludzie gniazda wspólnego łamią chleb biblijny 

Najtkliwsze przekazując uczucia w tym chlebie[…]”. 

Z podziękowaniami i życzeniami  najpiękniejszych myśli i uczuć, wszechogarniającego dobra i piękna 
i nadziei na to, że znowu się zmieni „oblicze człowieka i świata”. 

 


 

Gdy pytasz mnie czym Ojczyzna jest odpowiem:
Czyś chociaż raz chodził po rynku w Krakowie,
Czyś widział Wawel, komnaty, krużganki,
Miejsca gdzie przeszłość dodaje Ci sił
Z tej historii wielkiej, dumnej,
Z władzy mocnej i rozumnej
Czerpiesz dzisiaj wiarę, w kraju dobry los
Króla dzwon, co kraj przenika,
Mowa Skargi, wzrok Stańczyka
Przeszłość wielka wzniosła to Ojczyzna twa
To Ojczyzna twa

Jest jeszcze coś, co ten kraj różni od innych
W uszach ci brzmi od najmłodszych lat dziecinnych
Wypełnia place, ulice i domy
Znajomy zgiełk – twoja mowa co lśni
Pięknem wierszy Mickiewicza,
Powieściami Sienkiewicza
Z tej mowy jak ze źródła czerpiesz siłę swą
Mądre bajki Krasickiego,
Poematy Słowackiego
Przeżyć twych bogactwo to Ojczyzna twa
To Ojczyzna twa

M. Grechuta, Ojczyzna

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W SP67 na czas pandemii




LIST  DO RODZICÓW 

Karta charakterystyki płynu stosowanego w ZSP 13 do dezynfekcji: