Materiały dydaktyczne

Drodzy  Uczniowie !

Informatyka – obowiązkowe zadanie z informatyki o randze konkursu szkolnego dla klas 4-8

Proszę wszystkich uczniów o wykonanie pracy na temat „Jak zapobiegam rozprzestrzenianiu się koronawirusa i innych chorób zakaźnych”.

Praca powinna być jak najbardziej spersonalizowana, przykładowo jeśli piszemy o myciu rąk to można umieścić zdjęcie swoich rąk podczas mycia.

Sugerowane narzędzie   to  program do wykonywania prezentacji np. PowerPoint czy Prezi. Młodsze klasy mogą wykonać pracę w programie Paint.

Ambitnym (a wiem, że takich nie brakuje) sugeruję napisanie programu komputerowego, w którym użytkownik może w kolejnych krokach sprawdzać czy prawidłowo stosuje zalecenia związane z sytuacją zagrożenia epidemicznego.

Przyjemnej pracy 
M. Tokarek 


4a

Język angielski :
mgr Karolina Jeziorna: Słówka z podręcznika str. 89- lesson 6.3- dni tygodnia, lesson 6.5- miesiące, Podręcznik str. 87- przeczytać tekst i wypisać słówka, których się nie zna.

…………………………………..

Wychowanie fizyczne:
https://wordwall.net/pl/resource/903168/wf
…………………………………..

język polski:

język polski 1

muzyka:

Proszę o wysłuchanie i  powtórzenie kroków kujawiaka
https://liblink.pl/YG2dXr3l8V
oraz przeczytanie tematu Twórcy i wykonawcy muzyki,
wykonanie notatki w zeszycie:
1.kim jest kompozytor? (str.82)
2.wypisanie wykonawców muzyki (str.83)
oraz wysłuchanie utworów i nazwanie wykonawców muzyki (str.83):
https://liblink.pl/6NrodXxv7L

https://liblink.pl/vi5sBRcw7t lub
https://liblink.pl/dEJI2yRwR9


5a
Matematyka:

Tematy: Kąty, mierzenie kątów. Kąty przyległe, wierzchołkowe, naprzemianległe, odpowiadające.

Z podręcznika ze stron od 107 – 115 przeczytaj uważnie – wprowadzenie. Staraj się czytać uważnie, jeżeli nie zrozumiesz za pierwszym razem, przeczytaj kolejny raz.

Zadania do wykonania – w zeszycie. Powinieneś mieć zeszyt czysty, może być z ubiegłego roku lub nowy. Jeżeli go nie masz, wykonaj w zeszycie w kratkę.

Podręcznik str. 109 zad. 1

Podręcznik str. 112 zad. 1, 2

Podręcznik str. 114 zad. 1

Podręcznik str. 115 zad. 5

………………………………….

Język angielski :
mgr Justyna Kołt : zeszyt ćwiczeń str. 50, 51, 54

Język angielski:
mgr Karolina Jeziorna: Oprócz ćwiczeń podanych przez p. Kołt, słówka z podręcznika str. 81, 87
…………………………………..

wychowanie fizyczne:
https://wordwall.net/pl/resource/903168/wf

…………………………………..

Język polski:

język polski 1

geografia:

https://liblink.pl/aMv7lG3faj
 
Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7
 
muzyka:
Proszę o wysłuchanie i  powtórzenie kroków samby
https://liblink.pl/BVrLyEm3Jp
oraz przeczytanie tematu Uderz w strunę, a rozlegnie się muzyka,
wykonanie notatki w zeszycie:
jakie znamy instrumenty strunowe uderzane? (str.99,100)
oraz wysłuchanie utworów (str.99):
https://liblink.pl/67KPXE9ifu
https://liblink.pl/JvO2PBV4Bg
 

5b 

język angielski:
mgr Justyna Kołt : zeszyt ćwiczeń str. 50, 51, 54
…………………………………..

język polski:

język polski 1

geografia:

https://liblink.pl/aMv7lG3faj
 
Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7
 
muzyka:
Proszę o wysłuchanie i  powtórzenie kroków samby
https://liblink.pl/BVrLyEm3Jp
oraz przeczytanie tematu Uderz w strunę, a rozlegnie się muzyka,
wykonanie notatki w zeszycie:
jakie znamy instrumenty strunowe uderzane? (str.99,100)
oraz wysłuchanie utworów (str.99):
https://liblink.pl/67KPXE9ifu
https://liblink.pl/JvO2PBV4Bg

5c
Matematyka: 

Tematy: Kąty, mierzenie kątów. Kąty przyległe, wierzchołkowe, naprzemianległe, odpowiadające.

Z podręcznika ze stron od 107 – 115 przeczytaj uważnie – wprowadzenie. Staraj się czytać uważnie, jeżeli nie zrozumiesz za pierwszym razem, przeczytaj kolejny raz.

Zadania do wykonania – w zeszycie. Powinieneś mieć zeszyt czysty, może być z ubiegłego roku lub nowy. Jeżeli go nie masz, wykonaj w zeszycie w kratkę.

Podręcznik str. 109 zad. 1

Podręcznik str. 112 zad. 1, 2

Podręcznik str. 114 zad. 1

Podręcznik str. 115 zad. 5

…………………………………..

język angielski:
 mgr Justyna Kołt : zeszyt ćwiczeń str. 50, 51, 54

język angielski:
mgr Karolina Jeziorna: Oprócz ćwiczeń podanych przez p. Kołt, słówka z podręcznika str. 81, 87

…………………………………..

Wychowanie fizyczne:
https://wordwall.net/pl/resource/903168/wf
…………………………………..

język polski:

język polski 1

geografia:

https://liblink.pl/aMv7lG3faj
 
Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7
 
muzyka:
Proszę o wysłuchanie i  powtórzenie kroków samby
https://liblink.pl/BVrLyEm3Jp
oraz przeczytanie tematu Uderz w strunę, a rozlegnie się muzyka,
wykonanie notatki w zeszycie:
jakie znamy instrumenty strunowe uderzane? (str.99,100)
oraz wysłuchanie utworów (str.99):
https://liblink.pl/67KPXE9ifu
https://liblink.pl/JvO2PBV4Bg
 

6a
Matematyka:

Temat: Droga, prędkość, czas.

Przeczytaj wprowadzenie do tematu – Czas – podręcznik str.116. Staraj się czytać uważnie, jeżeli nie zrozumiesz za pierwszym razem, przeczytaj kolejny raz.

Następnie w zeszycie rozwiąż zadania:

Podręcznik str. 115 zad. 4, 5

Podręcznik str. 116 zad. 1

Podręcznik str. 117 zad. 2, 3, 4

…………………………….

Język angielski mgr Justyna Kołt : zeszyt ćwiczeń str. 48, 49

Język angielski mgr Karolina Jeziorna: Powtórzyć czasowniki nieregularne, Czasowniki nieregularne (załącznik)

Zeszyt ćwiczeń str. 54, Podręcznik str. 78.
…………………………………..

wychowanie fizyczne:
https://wordwall.net/pl/resource/903168/wf


…………………………………..

język polski:

język polski 1

geografia:

Powtórz wiadomości o rolnictwie Danii i Węgier, wykonując ćwiczenia interaktywne. (wykorzystaj różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/ZAPBWod8A0
https://liblink.pl/BL20hBwdDp
https://liblink.pl/gEUYkOcGnI


Powtórz wiadomości o przemyśle i usługach we Francji, wykonując ćwiczenia interaktywne. (wykorzystaj różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/4O3b8ZRVzN
https://liblink.pl/v7Sw3oO64M

Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7

muzyka:

Proszę o wysłuchanie i  powtórzenie kroków walca

https://liblink.pl/NJtNOsJGQW
https://liblink.pl/tLMAh77oI7

oraz przeczytanie tematu Barokowa muzyka mistrza Jana Sebastiana Bacha,
wykonanie notatki w zeszycie:
w 10 punktach opisz życie i twórczość Jana Sebastiana Bacha
oraz wysłuchanie utworów (str.90,91)
https://liblink.pl/lRB5uiPfPo
https://liblink.pl/8ErTGis1AL
https://liblink.pl/Xu1XgOSX5y


6b
Matematyka: 

matematyka 1

matematyka 2

matematyka 3

matematyka 4

matematyka 5

matematyka 6

matematyka 7
…………………………………..

język angielski mgr Justyna Kołt : zeszyt ćwiczeń str. 42-49

język angielski mgr Justyna Kołt : podręcznik ex. 8,9,10 str 77

język angielski mgr Karolina Jeziorna: Powtórzyć czasowniki nieregularne Czasowniki nieregularne (załącznik)

Zeszyt ćwiczeń str. 54, Podręcznik str. 78

…………………………………..

język polski:

język polski 1

geografia:

Powtórz wiadomości o rolnictwie Danii i Węgier, wykonując ćwiczenia interaktywne. (wykorzystaj różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/ZAPBWod8A0
https://liblink.pl/BL20hBwdDp
https://liblink.pl/gEUYkOcGnI

Powtórz wiadomości o przemyśle i usługach we Francji, wykonując ćwiczenia interaktywne. (wykorzystaj różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/4O3b8ZRVzN
https://liblink.pl/v7Sw3oO64M

Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7

muzyka:

Proszę o wysłuchanie i  powtórzenie kroków walca

https://liblink.pl/NJtNOsJGQW
https://liblink.pl/tLMAh77oI7

oraz przeczytanie tematu Barokowa muzyka mistrza Jana Sebastiana Bacha,
wykonanie notatki w zeszycie:
w 10 punktach opisz życie i twórczość Jana Sebastiana Bacha
oraz wysłuchanie utworów (str.90,91)
https://liblink.pl/lRB5uiPfPo
https://liblink.pl/8ErTGis1AL
https://liblink.pl/Xu1XgOSX5y


7a
Język polski: 
Termin wykonania zadań : 23.03. 2020 r. 

język polski 1

części mowy

Proszę przeczytać lekturę i zapisać informacje dotyczące czasu, akcji, miejsca oraz bohaterów – można przygotować w formie planszy -mapa mentalna. 
Opracuj quiz dotyczący treści lektury. 

Termin wykonania zadania 26.03.2020 r. 

03/16/2020 – termin wykonania zadania 26.03. 2020 r. 
Zadania pisemne  – opis postaci

…………………………..
Matematyka:
matematyka 1
matematyka 2

.…………………………………..
Historia:

  1. Temat: Polacy wobec zbliżającej się wojny ( podręcznik, str. 139-141 ). Zadanie pisemne – str. 141/1,2 ( podręcznik).
  2. Temat: Wielka wojna ( podręcznik , str. 142-147 ). Zadanie pisemne – str. 147/1,2,3 ( podręcznik ). 

…………………………………..

Biologia:

Biologia 1
Biologia wirusy

…………………………………..

Chemia:

Chemia 1

……………………………………

Geografia:

03/17/2020
Rozwiąż zadania:
https://liblink.pl/wzcLYCKDM6 pojęcia związane z rolnictwem (wykonaj je wykorzystując różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/X6Ce0LnwPb warunki rozwoju rolnictwa w Polsce

……………………………………..

Wychowanie fizyczne:


7b
Język polski:
Termin wykonania zadań : 23.03. 2020 r. 

język polski 1

części mowy

Proszę przeczytać lekturę i zapisać informacje dotyczące czasu, akcji, miejsca oraz bohaterów – można przygotować w formie planszy -mapa mentalna. 
Opracuj quiz dotyczący treści lektury. 

03/16/2020 – termin wykonania zadania 26.03. 2020 r. 
Zadania pisemne   – opis postaci

………………………………………….
Matematyka:

matematyka 1

matematyka 2

……………………………………..

Historia: 

  1. Temat: Odzyskanie niepodległości przez Polskę w 1918 roku ( podręcznik, str. 160- 165). Zadanie pisemne – str. 165 / 1,2,3 ( podręcznik ).
  2. Temat: Powtórzenie wiadomości. Świat i Polska na przełomie XIX i XX wieku ( podręcznik, str. 166- 168 ). Zadanie pisemne – str. 169/ 1,2 i str. 170/ 3.

……………………………………..

Biologia:

Biologia 1
Biologia wirusy

……………………………………..

Chemia:

Chemia 1

……………………………………..

Geografia:

03/17/2020
Rozwiąż zadania:
https://liblink.pl/wzcLYCKDM6 pojęcia związane z rolnictwem (wykonaj je wykorzystując różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/X6Ce0LnwPb warunki rozwoju rolnictwa w Polsce.

Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7


8a

Język polski: 
Termin wykonania zadań : 23.03. 2020 r. 
język polski 1

Pomoc dydaktyczna – powtórzenie wiadomości o środkach poetyckich: Środki stylistyczne
Karta pracy środki poetyckie

Proszę przeczytać lekturę „Pan Tadeusz” A. Mickiewicza.

03/17/2020 
https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/ – proszę się zapoznać!

…………………………………….

Język angielski:
03/18/2020 Kochani,

w związku z nadciągającym egzaminem, CKE codziennie wrzuca małą porcję zadań powtórzeniowych. Poniżej wstawię link do strony. Zadania ze wszystkich przedmiotów są w jednym pliku pdf, dlatego proszę abyście odszukali właściwą część z j. angielskim. Do zadań na rozumienie ze słuchu jest również załączony plik dźwiękowy.

To są bardzo przydatne ćwiczenia, dlatego liczę na wasze zaangażowanie i uczciwość.

Zadanka z tego tygodnia proszę abyście nadesłali mi najpóźniej do niedzieli. Z kolejnego tygodnia proszę nadesłać do piątku. Prace będą podlegały ocenie. Możecie zrobić zdjęcie z zeszytu, bądź wysłać mi plik tekstowy na mój adres email: juskol1505@edu.wroclaw.pl .

Damy radę!

W razie pytań służę pomocą.

Link to strony: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Guys,

we’ll be fine. Let’s focus on studying and make the best of the time we spend at home. Can’t wait to see you all.

Best,
your teacher

……………………………
Matematyka:

Temat: Obliczenia procentowe.
Przeczytaj z podręcznika wprowadzenie i przeanalizuj przykłady na stronach 120,121, 122.
Czytaj uważnie, ze zrozumieniem, jeżeli jest taka potrzeba – kilka razy.
W zeszycie rozwiąż następujące zadania:
Podręcznik str. 122 zadanie 1, 2, 3, 4.

…………………………….

Biologia: 
Biologia 1
Biologia wirusy
……………………………………

Chemia: 
Chemia 1

……………………………………

Historia:

03/17/2020
Opisz konflikt i wyjaśnij dlaczego tak trudno jest doprowadzić do trwałego pokoju między Izraelczykami i Palestyńczykami?
Prace pisemne na kartkach. 

…………………………………..

Geografia: 

03/17/2020
Wiadomości o tornadach i cyklonach tropikalnych w Ameryce, rozwiąż zadanie (wykorzystaj różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/qEmL5DN2Cc.

Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7

……………………………………

Wychowanie fizyczne:


8b
Język polski: 
język polski 1

03/17/2020  https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/ – proszę się zapoznać!

…………………………..
Matematyka:
matematyka 1
matematyka 2

…………………………………….

Biologia:

Biologia 1
Biologia wirusy

………………………………………

Chemia:

Chemia 1

………………………………………

Historia:

03/17/2020

Opisz konflikt i wyjaśnij dlaczego tak trudno jest doprowadzić do trwałego pokoju między Izraelczykami i Palestyńczykami?
Prace pisemne na kartkach. 

………………………………………

WOS:
03/17/2020

powtórz cechy charakterystyczne państwa:
*demokratycznego
*autorytarnego
*totalitarnego
Podaj historyczne i współczesne przykłady.

Praca pisemna ( na kartkach):
Wytłumacz, na czym polega podstawowa różnica między demokracją pośrednią a bezpośrednią.
Wyjaśnij, dlaczego większość państw demokratycznych rzadko wykorzystuje model bezpośredni?

https://liblink.pl/5nUgCUJBCH

https://liblink.pl/B511Cy5MRF

https://liblink.pl/K9m6HcPzn5

……………………………………

Geografia: 

03/17/2020
Wiadomości o tornadach i cyklonach tropikalnych w Ameryce, rozwiąż zadanie (wykorzystaj różne dostępne szablony)
https://liblink.pl/qEmL5DN2Cc

Zainteresowanych uczniów zachęcam do zapisów na wybrane przez siebie webinaria prowadzone w ramach projektu EDU-Arctic.pl przez Instytut Geofizyki Polskiej Akademii Nauk. Więcej informacji tutaj:
https://liblink.pl/26lU2mQIq7

……………………………………

Język angielski 

Kochani,

w związku z nadciągającym egzaminem, CKE codziennie wrzuca małą porcję zadań powtórzeniowych. Poniżej wstawię link do strony. Zadania ze wszystkich przedmiotów są w jednym pliku pdf, dlatego proszę abyście odszukali właściwą część z j. angielskim. Do zadań na rozumienie ze słuchu jest również załączony plik dźwiękowy.

To są bardzo przydatne ćwiczenia, dlatego liczę na wasze zaangażowanie i uczciwość.

Zadanka z tego tygodnia proszę abyście nadesłali mi najpóźniej do niedzieli. Z kolejnego tygodnia proszę nadesłać do piątku. Prace będą podlegały ocenie. Możecie zrobić zdjęcie z zeszytu, bądź wysłać mi plik tekstowy na mój adres email: juskol1505@edu.wroclaw.pl .

Damy radę!

W razie pytań służę pomocą.

Link to strony: https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Guys,

we’ll be fine. Let’s focus on studying and make the best of the time we spend at home. Can’t wait to see you all.

Best,
your teacher