RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 – 8.00
-
Schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne i według zainteresowań.
-
Praca wyrównawcza, prace porządkowe, obserwacje przyrodnicze.
-
Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć i zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi, czuwanie nad zabawą z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek.
-
Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych i konstrukcyjno – technicznych.
8.00 – 8.30
-
Organizowanie warunków do kształtowania prawidłowej postawy ciała, przekazywanie wiedzy m.in. o zdrowym stylu życia.
-
Zabawy integrujące grupę: dzieci 3-4 letnie zabawa ruchowa, dzieci 5-6 letnie ćwiczenia poranne.
-
Zabawy logopedyczne
-
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
8.30 – 9.00
-
Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków.
9.00 -11.30
-
Zajęcia organizowane z całą grupą lub w zespołach przewidziane planem wychowawczo-dydaktycznym.
-
Zajęcia ruchowe organizowane codzienne: dzieci 3-4 letnie zestaw zbaw ruchowych lub rytmicznych, dzieci 5-6 letnie zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
-
Nabywanie przez dzieci wiedzy i nowych umiejętności.
-
Rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą.
-
Poznawanie, utrwalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
-
Organizacja zabaw na powietrzu, wycieczek i spacerów.
-
Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.
-
Zabawy logorytmiczne
11.30 -12.00
-
Kształtowanie nawyków higienicznych.
-
II Śniadanie.
12.00-13.40
-
Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie – dzieci 3 letnie mogą leżakować po okresie adaptacyjnym w uzgodnieniu z rodzicami.
-
Tworzenie sytuacji edukacyjnych niezrealizowanych przed obiadem.
-
Rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci, kształtowanie pozytywnego stosunku względem siebie i innych dzieci.
13.40 – 14.00
-
Rozwijanie cech motorycznych poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe.
14.00 – 14.40
-
Usprawnianie technik samodzielnego spożywania posiłków.
-
Przezwyciężanie uprzedzeń oraz przyzwyczajanie do zdrowego żywienia.
-
Kształtowanie nawyków higienicznych.
-
Obiad
14.40 – 16.00
-
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci i wymianie informacji.
-
Ćwiczenia edukacyjno – kompensacyjne, praca wyrównawcza.
-
Zabawy w kącikach zainteresowań.
-
Kontakty indywidualne z rodzicami.
16.00 – 17.30
-
Podwieczorek
-
Rozchodzenie się dzieci
-
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
-
Kontakty indywidualne z rodzicami