„BAJLANDIA” Przedszkole nr 30 we Wrocławiu

KOMUNIKATY

INFORMACJA DLA RODZICÓW

Przedszkole jest czynne w godzinach 6:30-17:00

Organizacja pracy w przedszkolu

Szanowni Rodzice ze względów szeroko pojętego bezpieczeństwa Waszych dzieci prosimy o niewchodzenie na teren przedszkola. Wyjątkiem są rodzice dzieci nowoprzyjętych podczas pierwszych dni adaptacji.

Przedszkole pracuje w dwóch budynkach:

Budynek pl. Muzealny 13 a (grupy: M1, M2, M3, M3L, M4)
oraz przy pl. Muzealny 20 – budynek szkoły (grupa M4L )

W dniach 28-31.08 w godzinach 8:00 – 12:00 można sprawdzić grupę swojego dziecka telefonicznie
– nr tel. 71 798 69 19 wew. 103.

  • w pierwszych tygodniach września odbędą się zebrania z rodzicami, podczas których przekażemy najistotniejsze informacje oraz odpowiemy na Państwa pytania. Prosimy śledzić naszą stronę internetową;
  • nie podpisujemy z Państwem umów o oświadczenie usług z przedszkolem,
    gdyż nie ma podstaw prawnych do zawierania przez dyrektorów przedszkoli miejskich umów cywilnoprawnych z rodzicami;
  • nie ubezpieczamy dzieci, jest to w prywatnej gestii rodziców.

Zwracamy się z prośbą o przesłanie skanu drogą mailową
na adres:
anna.boron@wroclawskaedukacja.pl

lub dostarczenie do intendenta placówki (pl. Muzealny 13a)

w godz. 8.00 – 14.00

Deklaracji pobytu dziecka (w Plikach do pobrania), na rok szkolny 2023/24.

Deklarację prosimy wysłać/dostarczyć w następującym terminie do 5 września  2023r.

  • w pierwszym dniu przyprowadzenia dziecka do przedszkola prosimy dostarczyć
    do nauczyciela  grupy dziecka wypełnione dokumenty:

    – Upoważnienie do odbioru dziecka –

 Upoważnienie do odbioru – do pobrania 

Karta informacyjna

KARTA INFORMACYJNA – do pobrania

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA:

– obuwie zmienne na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy lub wsuwane

– bielizna zmienna, dodatkowe ubranka na zmianę w przypadku pobrudzenia.

– woreczek foliowy na mokrą bieliznę

– dzieci 3 letnie piżamka

Rzeczy spakowane powinny być w podpisany worek materiałowy

Szanowni Rodzice nowoprzyjętych dzieci !

Czy z niepokojem myślicie o tym, jak Wasze dziecko zaadoptuje się w przedszkolu
we wrześniu? Czy z drżeniem serca przypuszczacie, że pewnie nie będzie chciało samo zostać
w przedszkolu i że będzie płakać? Być może z obawą zastanawiacie się jak Ono będzie sobie bez Was radziło?

 Jak można ułatwić dziecku adaptację w przedszkolu?

Dla wielu dzieci pierwsze kontakty z przedszkolem są źródłem przykrych napięć emocjonalnych, utrudniających im przystosowanie. Jednak przedszkole jest właściwym środowiskiem do uczenia życia w społeczności. Dziecko szybciej się do niego adaptuje i zniesie niedogodności, gdy będzie go postrzegało jako bezpieczne i atrakcyjne dla siebie  i swoich rodziców. W tym celu należy:

  • wytworzyć w dziecku pozytywne nastawienie;
  • rozbudzić ciekawość, zainteresowanie, wręcz sprowokować radosne oczekiwanie na pobyt w przedszkolu;
  • nie mówić tam w przedszkolu to dopiero….;
  • rozmawiać z dzieckiem o przedszkolu;
  • rozbudzać zainteresowanie nowym dla dziecka środowiskiem;
  • opowiadać o pierwszych chwilach w przedszkolu;
  • ujednolicać działania dom – przedszkole, aby dziecku łatwiej było przystosować się do nowej rzeczywistości;
  • nigdy nie straszyć dziecka przedszkolem;
  • stosować w przedszkolu krótkie pożegnania;
  • pozwalać zabrać dziecku cząstkę domu do przedszkola (np. przytulankę),
  • nie okazywać dziecku własnych rozterek, zostawiając je w przedszkolu;
  • nie przynosić do przedszkola własnego jedzenia i picia;
  • oduczać dzieci od smoczków butelek i pieluszek – nie przynosimy ich do przedszkola;
  • nie mówić do dziecka spieszczając wyrazy – dostarczamy poprawnych wzorców mowy,
  • prowokować do mówienia;
  • nie zakładać szelek, zmyślnych pasków itp. części garderoby znacznie utrudniającym dziecku rozebranie się w toalecie;
  • chwalić dziecko za jego dzielność i umiejętność radzenia sobie w każdej sytuacji. Jeśli dziecko bardzo płakało, powiedzieć, że wszyscy ludzie denerwują się trochę i boją robiąc coś pierwszy raz, ale po kilku dniach czują się pewniej – tak będzie i z nim. Nasz maluch podobnie jak my wchodząc do nowego środowiska musi być dobrze zmotywowany zarówno co do pozytywów pobytu jak i własnej wartości.

Istotna jest wiara rodziców w celowość posyłania swojego dziecka do przedszkola, jako naturalny etap rozwoju Nie komentowanie w obecności dziecka jego zachowania  w przedszkolu
i postępowania nauczyciela. Wszelkie kontrowersje załatwiaj bez jego obecności.

Pełne zrozumienie, otwarta postawa wobec waszego dziecka i miejsca, w którym będzie przebywać, dobry przepływ informacji między wami, a przedszkolem oraz ostrożność w formułowaniu wszelkich sądów związanych z placówką, to trzy filary powodzenia w przystosowaniu.

Już teraz zachęcaj i motywuj dziecko do:

  • samodzielnego mycia rąk;
  • samodzielnego ubierania się, zakładania tego, co potrafi;
  • zapinania guzików i wiązania sznurowadeł;
  • podejmowania przez dziecko prób samodzielnego zjadania posiłków;
  • korzystania z sedesu i używania papieru toaletowego; wycierania nosa w chusteczkę;
  • malowania farbami, rysowania kredkami, lepienia z plasteliny;
  • chodzenia jak najwięcej i nie używania wózka;

Jedzenie:

W naszym przedszkolu bardzo dużo uwagi poświęcamy prawidłowemu odżywianiu. Dla rozwoju narządów mowy szalenie istotną jest umiejętność gryzienia pokarmów różnej konsystencji – mięsa, warzyw, jarzyn, owoców. Z tychże powodów w przedszkolu posiłki nie są miksowane.
Tak więc, już teraz można dziecku codziennie dawać marchewkę czy kalarepę do gryzienia.

Przedszkole prowadzi żywienie zbiorowe – nie ma możliwości indywidualnych diet.

Ubieranie dziecka do przedszkola:

  • spodnie, spódniczki na gumkę, ani za luźną ani za ciasną;
  • ubieranie na „cebulkę”, które najlepiej zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem;
  • nakrycie głowy, także w okresie letnim;
  • buty wyjściowe: bezpieczne (nie drewniaki i nie śliskie), łatwe do zakładania, zapinane najlepiej na rzepy lub sznurowane, jeśli dziecko już sobie radzi ze sznurowaniem;
  • kapcie: na gumowej podeszwie, zakryte, nie sznurowane, łatwe do założenia,
  • biżuteria zostaje w domu.

Zapasowa bielizna i ubranie (zapakowane w materiałowy, podpisany worek)
to rzeczy, które leżą w przedszkolnej szatni i są wykorzystywane, gdy zachodzi tego potrzeba, np. majtki, bluzki, rajstopy, spodnie, skarpetki i ewentualnie dodatkowa para kapci.

 W ciągu dnia dzieci 3 letnie odpoczywają na leżakach. Każde dziecko otrzymuje swój śpiworek
i poduszkęDzieci przebierają się w piżamki przyniesione z domu.


Konkurs „CHODŹ POKAŻĘ CI MÓJ WROCŁAW”

kliknij w obrazek by zobaczyć szczegóły konkursu

zsp13-konkurs-chodz-pokaze-wroclaw-baner2

ZASADY DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA nr 30 we Wrocławiu

Drodzy Rodzice,

nasz pobyt w przedszkolnym ogrodzie jest uzależniony od wskazań na stronie:

Jakość powietrza we Wrocławiu

zapraszamy do kontrolowania stanu powietrza we Wrocławiu.

 

 

 

 

Wyprawka dla dzieci PRZEDSZKOLNYCH

Wszystkie rzeczy powinny być trwale podpisane pełnym imieniem i nazwiskiem.

  • pantofle najlepiej na rzepy lub zatrzaski – w worku
  • piżama dla 3 latków
  • strój gimnastyczny – podkoszulek bez rękawów i krótkie spodenki – w worku
  • dodatkowe rzeczy na przebranie (majtki, rajstopy, spodenki, bluzka)
  • uśmiech na buzi i dobry humor
  • chusteczki higieniczne, chusteczki nawilżane.
  • wypełniony pakiet dokumentów, który otrzymacie Państwo w przedszkolu w pierwszym dniu roku szkolnego.

Wszystkie rzeczy dziecka powinny być podpisane!

W pakiecie będą:

Karta charakterystyki płynu stosowanego w ZSP13 do dezynfekcji:

Sztandar plik wektorowy utworzone przez drawnhy97 – pl.freepik.com