Od 12 lipca 2024 – nowe legitymację
Legitymacje szkolne w postaci papierowej zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole (§ 74 rozporządzenia w sprawie świadectw).
Ponadto legitymacje szkolne w postaci papierowej mogą być wydawane uczniom na drukach według wzorów określonych w przepisach dotychczasowych, do 12 lipca 2024 r.
Od 12 lipca 2024 legitymacje szkolne będą wydane w postaci plastikowych kart ID-1.
Zdjęcie do legitymacji szkolnej – e-legitymacje
- zdjęcie powinno być aktualne – zrób je nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
- na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy,
które utrudniają rozpoznanie, - zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę (od jej czubka) oraz górną część barków,
- twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia,
- osoba fotografowana musi mieć naturalny wygląd twarzy (bez żadnych gestów mimicznych),
z zamkniętymi ustami.
przykłady prawidłowych zdjęć
szablony
Wymogi techniczne:
- rozdzielczości minimalnej 492 x 633 piksele
- wielkości maksymalnej do 2,5 MB,
- tak, aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość),
Źródło: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie
Zdjęcie dziecka proszę przesyłać na adres: sekretariat.zs-p13@wroclawskaedukacja.pl w tytule wiadomości proszę podawać: imię i nazwisko dziecka – KLASA. |
wniosek o duplikat legitymacji
DUPLIKAT LEGITYMACJI
Duplikat legitymacji papierowej w przypadku jej zgubienia będzie wydawany już w postaci kart ID-1; zdjęcie do duplikatu należy wykonać zgodnie z zasadami powyżej, opłata za duplikat jest zgodna z § 069 „Wpływy z różnych opłat” i obecnie wynosi 9 zł. Potwierdzenie opłaty i zdjęcie należy przesłać wraz z wnioskiem o duplikat na adres: sekretariat.zs-p13@wroclawskaedukacja.pl |