e-Legitymacje – informacje dla Rodziców

Od 12 lipca 2024 – nowe legitymację

Legitymacje szkolne w postaci papierowej zachowują ważność do czasu zakończenia przez ucznia kształcenia w danej szkole (§ 74 rozporządzenia w sprawie świadectw).

Ponadto legitymacje szkolne w postaci papierowej mogą być wydawane uczniom na drukach według wzorów określonych w przepisach dotychczasowych, do 12 lipca 2024 r.

Od 12 lipca 2024  legitymacje szkolne będą wydane w postaci plastikowych kart ID-1.

Zdjęcie do legitymacji szkolnej – e-legitymacje

  • zdjęcie powinno być aktualne – zrób je nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku,
  • na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy,
    które utrudniają rozpoznanie,
  • zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę (od jej czubka) oraz górną część barków,
  • twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia,
  • osoba fotografowana musi mieć naturalny wygląd twarzy (bez żadnych gestów mimicznych),
    z zamkniętymi ustami.

przykłady prawidłowych zdjęć

szablony

Wymogi techniczne:

  • rozdzielczości minimalnej 492 x 633 piksele 
  • wielkości maksymalnej do 2,5 MB,
  • tak, aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 x 45 mm (szerokość x wysokość),

Źródło:  https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie

Zdjęcie dziecka proszę przesyłać na adres: sekretariat.zs-p13@wroclawskaedukacja.pl w tytule wiadomości proszę podawać: imię i nazwisko dziecka – KLASA.  

wniosek o duplikat legitymacji

DUPLIKAT LEGITYMACJI

Duplikat legitymacji papierowej w przypadku jej zgubienia będzie wydawany już w postaci kart ID-1; zdjęcie do duplikatu należy wykonać zgodnie z zasadami powyżej, opłata za duplikat jest zgodna z § 069 „Wpływy z różnych opłat” i obecnie wynosi 9 zł.
Potwierdzenie opłaty i zdjęcie należy przesłać wraz z wnioskiem o duplikat na adres:
sekretariat.zs-p13@wroclawskaedukacja.pl